Twee jaar Gloria en Kyrie!

WordPress was zo aardig om me er op te wijzen dat mijn blog al weer twee jaar bestaat. Begonnen als uitlaatklep voor mijn onvrede over de evangelische liedcultuur en als opmaat voor een boek bleek het toch wel erg leuk te zijn om over van alles en nog wat te schrijven wat min of meer met muziek in de kerk en eredienst zelf te maken heeft. Blijkbaar houd ik dat al twee jaar vol. Tijd om even terug én vooruit te kijken!

Terugblik

Niet alleen is WordPress zo aardig om mij te attenderen op mijn “jubileum”, ik word ook voorzien in allerlei handige statistische informatie. Vind ik leuk. Zo heb ik al 161 berichten geplaatst, heb ik nog 54 concepten, bijna 18.000 bezoekers, bijna 30.000 views (er zijn blogs die dat maandelijks krijgen, maar ik vind het toch aardig wat) en ben ik onderzoek gaan doen. Ongeveer 1000 bezoekers per maand vind ik niet slecht voor een nicheblog. Veel minder meetbaar is het effect van mijn blog. Ik krijg eigenlijk drie soorten reacties: “waar maak je je druk om, kun je je niet beter druk maken om…“, “ik herken me helemaal” of “zo had ik het nooit bekeken“. De eerste type reactie vond ik zeker in het begin lastig, hoe overtuig ik deze mensen zodat ze ook zeggen “zo had ik het nooit bekeken“? Gelukkig krijg ik de andere twee reacties vaker en hoop ik dan toch iets van verandering op de zondagochtend teweeg te brengen…

Vooruitblik

Dit jaar begon ik met een onderzoek naar de evangelische eredienst. Het kost toch echt wat meer tijd dan ik dacht om dit in mijn vrije tijd uit te werken… Maar ik ben een eind en verwacht na de zomer klaar te zijn. Verder zal ik blijven schrijven over wat ik vind over muziek. Mijn verbazing, waar ik enthousiast van word of gewoon iets informatiefs. En misschien heb je ook ideeën voor mijn blog? Ik hoor het graag via marc@gloriaenkyrie.nl of in een reactie hieronder!

Geef een reactie

