Leer mij beter kennen: de Liebster Award Nominatie

Door Petrina Wols ben ik genomineerd voor de Liebster Award. Heel leuk, vooral omdat ze er 11 vragen bij bedacht heeft die ik mag beantwoorden. Een leuk manier om me iets beter te leren kennen!

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Muziek en theologie zijn twee van mijn interessegebieden. Ik lees veel theologie en luister veel naar muziek. Ik heb een taak in mijn gemeente waar ik leiding geef aan de podiumbedieningen (muziek, techniek). Daardoor ben ik me nog meer gaan verdiepen in dit onderwerp. Zeker vanuit evangelisch perspectief is het weinig over geschreven en is het mijn hoop dat ik ooit een boek er over kan schrijven. Ondertussen schrijf ik dit blog! Kan ik oefenen en door de reacties die ik krijg wordt mijn denken ook aangescherpt!

Wat wil je bereiken met je blog?
Dat mensen met een bediening op het gebied van muziek in de kerk na denken over hetgeen we zingen op zondagochtend. Dit is ook een terugkerend thema in mijn blogs. Teruggrijpen op de Psalmen, ook de moeilijke, kan een verademing zijn tussen alle praise.

Heb je de tijd/ruimte/kennis om te bloggen zoals je dat wilt?
Ja, ja en ja. Ik blog wanneer ik een idee heb, meestal werk ik het ’s avonds uit. De ideeën komen vrij gemakkelijk en de teksten vliegen doorgaans uit mijn vingers. De ruimte: gewoon in de woonkamer, soms tussen al het gezinsgeluid door ;-). De kennis heb ik ook: ik lees enorm veel over het onderwerp en door mijn taak in de gemeente heb ik ook de nodige praktijkervaring. Het helpt ook dat ik theologie heb gestudeerd.

Welk lied raakt jou?
Hier kan ik geen eenduidig antwoord geven. Niet voor niets heb ik een serie Geraakt door een lied! Er is zoveel muziek waardoor ik geraakt wordt… Een keuze maken is haast onmogelijk. Ik denk dat het lijstje wat ik heb gemaakt voor dit blog nog het meest in de buurt komt.

Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
Oei… Een hele korte, maar krachtige reactie op mijn blog God kan wel tegen een stootje: “Mooi geschreven! Dank je wel voor de boodschap die er in zit.”

Welke blogs lees jij graag?
Eerlijk gezegd lees ik weinig andere blogs op structurele basis. Mijn favoriete blog is Creatov. Andere blogs lees ik als ik er op gewezen wordt (vaak via Facebook) en het onderwerp me aanspreekt. Er zijn weinig blogs die aansluiten bij mijn blog qua thema. Er zijn wel wat engelstalige blogs die ik soms lees.

Wat vind je het leukst aan bloggen?
Gewoon lekker mijn eigen gedachten kunnen opschrijven! Een heerlijke uitlaatklep voor wat ik vind van mijn onderwerp en hopelijk ook een aanvulling voor de gemeenten in Nederland. Mijn bereik is nog vrij beperkt, maar ik krijg soms erg leuke of mooie reacties, dat bemoedigt.

Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
Ik zou een rechtvaardiger maatschappij willen, waarbij niet de economie de drijfveer is maar mensen het uitgangspunt zijn. Waarin niet marktwerking de doorslag geeft, maar wat echt nodig is voor mensen.

Wat maakt jou echt gelukkig?
Oei… van alles en nog wat. Van gewoon lekker mijn kinderen zien spelen tot zelf muziek spelen, van een boek lezen tot samen een spel doen. Liefst heb ik weinig stress en zou ik graag nog eens een keer goed uitgerust willen zijn 😉

Waar ben je het meest trots op?
Nog een oei… Ik denk dat ik best trots ben op het feit dat ik het, tegen bepaalde situaties in, sta waar ik nu sta. Een huis, gezin, goede baan, geen schulden, leuke taken in de kerk en vooral dat ik mijn trotst heb overwonnen en 15 jaar geleden terugkwam bij God. Maar al die dingen… ik heb het vooral aan God te danken. Dus tja, trots?

Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Dat er meer is dan alleen maar “happy clappy”! Ontdek de rijkdom van de Psalmen en laat die rijkdom reflecteren in wat we op zondag zingen. Dat hoeven niet persé de Psalmen zijn, maar wel de breedte en diepte van de Psalmen weerspiegelen. God vindt het erg als we boos, verdrietig, teleurgesteld, bang of wat dan ook zijn. Hij wil het graag horen. Er is lijden. Misschien niet zo ernstig in het westen, maar laten we tenminste mede-lijden met de vervolgden. Maar natuurlijk wil ik ook meegeven dat zingen in de kerk ook vrolijk en feestelijk kan en mag zijn. Het is gloria (de vreugde) en kyrie (het verdriet). Balans is belangrijk.

 

Vond ik sommige vragen al lastig? Wat te denken van het nomineren van anderen… Het zijn (tromgeroffel please):

J.P. van de Giessen:  Aantekeningen bij de Bijbel
Ilse Verschoor: Family Nights

Het werkt als volgt:

  • Vertel welke blogger met link jou heeft genomineerd.
  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je heeft genomineerd
  • Nomineer een of meer bloggers en link deze
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie
  • Maak een lijstje van elf vragen voor die genomineerden

En dan de 11 vragen:

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
  2. Wat wil je bereiken met je blog?
  3. Wanneer blog je?
  4. Welk lied raakt jou?
  5. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
  6. Welke blogs lees jij graag?
  7. Wat vind je het leukst aan bloggen?
  8. Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
  9. Wat zou je graag veranderen in de kerk?
  10. Wat is het mooiste wat je in je leven wil bereiken?
  11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
6 thoughts on “Leer mij beter kennen: de Liebster Award Nominatie

Geef een reactie

